artykuł nr 1

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Postępowanie prowadzone będzie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 60 tys. euro /Dz.U.Nr 19 z 2004 r., poz. 177 /. Dom Pomocy Społecznej w Turowie zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym na zakup żywności.

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

przetarg nieograniczony na „Zakup żywności dla potrzeb mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Turowie.”

 

I. ZAMAWIAJĄCY:

Dom Pomocy Społecznej w Turowie, ul. Joachimowska 85, 42-256 Olsztyn

tel. 34/3286078; 34/3286219

 

Dom Pomocy Społecznej w Turowie, ul. Joachimowska 85 ogłasza przetarg nieograniczony na „Zakup żywności dla potrzeb mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Turowie, ul. Joachimowska 85”.

 

Osobami uprawnionymi do udzielania wyjaśnień i kontaktu z oferentami są:

 

1.   Iwona Całus – kierownik działu ds. admin.-gosp.

2.   Anna Kowalska-Fert – inspektor ds. logistycznych i magazynu.

 

II.   OPIS  PRZEDMIOTU  ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Zakup żywności dla potrzeb mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Turowie”, w skład którego wchodzą:

 

produkty mleczarskie

różne produkty spożywcze

warzywa i owoce

mięso, produkty mięsne, wędliny

pieczywo – świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie

jaja

mrożonki, warzywa, mięso mielone mrożone, kluski, pierogi

ryby mrożone

 

Zamawiający  dopuszcza składanie ofert częściowych.

  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

III. TERMIN  WYKONANIA  ZAMÓWIENIA:

 

Termin realizacji zamówienia: sukcesywnie przez okres 12 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy. Zamówienie będzie składane telefonicznie lub faksem przez osobę uprawnioną wg. bieżących potrzeb Zamawiającego.

Dostawa na koszt Wykonawcy musi nastąpić w dni robocze od godziny 7.00-14.00 do siedziby Zamawiającego. Termin płatności wynosi 14 dni licząc od dnia wystawienia faktury.

 

IV. DOKUMENTY I INFORMACJE WYMAGANE OD OFERENTA

 

1.   Oferta Wykonawcy wg wzoru załączonego do dokumentacji przetargowej i podpisana przez upełnomocnionych przedstawicieli – Załącznik nr 1.

2.   Formularze cenowe stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ.

3.   Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych i art. 24 Pzp – Załącznik nr 3

4.   Oświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

 

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

 

· posiadają uprawnienia do wykonywania dostaw żywności,

· posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w dostawie żywności oraz dysponują środkiem lub  środkami transportu, który odpowiada (odpowiadają ) wymogom HACCP oraz osobami posiadającymi aktualne badania lekarskie upoważniające do kontaktu z żywnością lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania w/w potencjału technicznego i w/w osób zdolnych do wykonania zamówienia,

· znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej bieżące wykonania dostaw w 12 miesięcznym okresie obowiązywania umowy,

· nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art.24 ustawy Pzp.

 

V.   DANE I WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERTY ORAZ SPOSÓB JEJ OCENY

 

1.   Każdy oferent może przedłożyć jedną ofertę na część lub kilka części zamówienia.

2.   Oferta winna być sporządzona na druku stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

3.   Oferta winna być napisana czytelnie w języku polskim. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji oferenta określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy oferenta.

4.   Wszystkie strony oferty, powinny być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty. Każda strona oferty powinna być opatrzona kolejnym numerem.

5.   Wszystkie strony oferty oraz dokonane korekty lub poprawki błędów muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.

6.   Upoważnienie do podpisania oferty powinno wynikać z dokumentów dołączonych do oferty, w przypadku, gdy oferenta zastępuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (w oryginale) określające jego zakres i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta.

7.   Dokumentacja przetargowa zawiera poniżej wymienione dokumenty:

a) specyfikacja istotnych warunków zamówienia,

b) wzory załączników.

8.   Oferty pozostaną ważne przez okres 30 dni po ostatecznym terminie składania ofert.

9.  Wykonawcy złożą ofertę, w której wszystkie zaoferowane artykuły wymienione w specyfikacji powinny być w I gatunku.

10.  Wykonawcy złożą ofertę, w której wszystkie zaoferowane artykuły powinny mieć aktualne terminy przydatności do spożycia- artykuły sypkie i mrożonki min. 30 dni.

11.  Zamawiający porozumiewa się z Wykonawcami wyłącznie drogą pisemną i faksową.

12.  Oferent zamieści ofertę w zewnętrznej i wewnętrznej kopercie, które:

· będą zaklejone i zaadresowane na adres Zamawiającego i będą posiadały oznaczenia: „Przetarg nieograniczony na zakup żywności dla potrzeb mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Turowie, 42-256 Olsztyn, ul. Joachimowska 85. Nie otwierać przed 1.12.2011 r., przed godziną 15.00”. Poza oznaczeniami podanymi wyżej, koperta będzie posiadać nazwę i adres oferenta, aby można ją było zwrócić, nie otwartą w przypadku stwierdzenia opóźnienia złożenia oferty.

13. Termin składania ofert upływa w dniu 1.12.2011 r. o godz. 15:00 .

14. Oferty mogą być składane osobiście przez oferenta lub upoważnionego przedstawiciela w siedzibie zamawiającego, tj: w Domu Pomocy Społecznej - Turów ,ul. Joachimowska 85, pokój nr 13, lub drogą pocztową z tym, że przyjmuje się zachowanie terminu złożenia oferty, jeżeli doręczono ją do siedziby zamawiającego i zamawiający potwierdzi jej odbiór przed upływem daty i godziny składania ofert.

Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone oferentom nie otwarte.

15. W celu uzyskania pomocy przy sprawdzaniu, ocenie i porównaniu ofert Zamawiający może poprosić oferenta o wyjaśnienie jego oferty. Niedozwolone jest proponowanie, zezwalanie lub staranie się o zmianę ceny lub treści oferty.

16. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną określone przez niego jako zgodne z wymaganiami. Oferty odpowiadające wymaganiom to takie, które są zgodne z wszelkimi warunkami przedstawionymi w dokumentach przetargowych.

17. Zamawiający wybierze na realizatora zamówienia tego oferenta, którego oferta została określona jako zgodna z wymaganiami dokumentów przetargowych i została uznana jako najkorzystniejsza a oferent posiada wymagane kwalifikacje techniczne i spełnia kryteria ekonomiczne.

18. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnia.

19. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

cena brutto - 100 %

20. Oferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, np. dostawa, opakowania, itp., wynikające wprost z dokumentacji przetargowej, jak również nie ujęte, a niezbędne do wykonania zadania. Cena określona przez oferenta zostanie ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianom. Wszystkie złożone i zakwalifikowane oferty będą rozpatrywane zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z 2004 r., poz. 177 z późn. zmianami) w zakresie dotyczącym trybu przetargu nieograniczonego oraz zgodnie z wymogami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

21. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

 

VI. OPIS OBLICZENIA CENY OFERTY

 

1.   Wykonawca określi ceny na wszystkie elementy zamówienia wymienione w formularzu cenowym.

2.   Wszystkie wartości określone w formularzu cenowym oraz ostateczna cena oferty, muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

3.   Ostateczną cenę oferty stanowi suma wartości poszczególnych pozycji formularza cenowego.

4.   Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

5.   Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.

6.   Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.

 

VII.   WYJAŚNIENIA I MODYFIKACJE SIWZ

 

1.   Wykonawca może zwrócić się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.

Zamawiający niezwłocznie udzieli pisemnych wyjaśnień, chyba, że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do Zamawiającego nie mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.

2.   Pisemna treść wyjaśnienia zostanie jednocześnie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ, bez ujawnienia źródła zapytania.

3.   W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść SIWZ. Dokonana w ten sposób modyfikacja zostanie przekazana niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ, i będzie dla nich wiążąca.

4.   Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego pytanie.

 

 

VIII. POUCZENIE O ŚRODKACH ODWOŁAWCZYCH PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCOM W TOKU POSTĘPOWANIA

 

Wykonawcom, których interes prawny, w uzyskaniu zamówienia, doznał lub może doznać uszczerbku, w wyniku naruszenia przez Zamawiającego zasad określonych w ustawie Pzp, przepisach wykonawczych oraz specyfikacji, przysługują środki odwoławcze przewidziane w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 179-art.198).

 

IX. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH PO WYBORZE OFERTY

 

1.   Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza o miejscu i terminie zawarcia umowy.

2.   O wyborze oferty Zamawiający niezwłocznie powiadomi pozostałych oferentów poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz na swojej stronie internetowej wyniku przetargu i wskaże firmę z jej siedzibą, której oferta została wybrana oraz cenę oferty.

 

X.   WARUNKI REALIZACJI DOSTAW I ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY

 

1. Wykonawca zobowiązuje się do zaopatrywania Zamawiającego w artykuły spożywcze w pierwszym gatunku, z określonym terminem ważności oraz z cechami podanymi  w SIWZ.

2. Data dostawy oraz ilości będą podawane Wykonawcy każdorazowo w formie zamówienia telefonicznego lub faksem.

3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, na własny koszt i własne ryzyko. Dostawa na koszt Wykonawcy musi nastąpić w dni robocze od godz. 7,00 do 14,00 do siedziby Zamawiającego. Transport powinien odpowiadać wymogom HACCP. Wykonawca zobowiązuje się do elastycznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy.

4. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego wadliwej partii dostarczonego towaru, reklamacja zostanie zgłoszona telefonicznie lub faksem. Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do jego wymiany na towar wolny od wad, w ilościach zakwestionowanych przez Zamawiającego.

5. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić za dostarczony towar przelewem na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty dostawy i wpływu faktury do jego siedziby.

5. Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia faktury każdorazowo za dostarczone produkty.

6. Nie wykonanie pełnego zakresu ilościowego umowy nie rodzi roszczenia o zakup nie zrealizowanej w okresie obowiązywania umowy ilości towaru. Dopuszcza się zmiany cen produktów stanowiących przedmiot zamówienia w oparciu o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowany, co miesiąc przez GUS.

 

Załączniki do specyfikacji:

· Załącznik nr 1 – oferta Wykonawcy,

· Załącznik nr 2 – formularze cenowe,

· Załącznik nr 3 – Oświadczenie oferenta o spełnianiu warunków udziału w  postępowaniu,

· Załącznik nr 4 - projekt umowy dostawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pieczęć firmowa oferenta

Niniejszy formularz wypełnia oferent

 

Załącznik  nr  1

 

 

 

 

O F E R T A

 

 

 

My,  niżej podpisani .................................................................................................................................

działając w imieniu i na rzecz ....................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

w odpowiedzi na ogłoszony przetarg nieograniczony na................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

składamy niniejszą ofertę. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z dokumentacją udostępnioną przez zamawiającego i nie wnosimy do niej żadnych zastrzeżeń.

Oferujemy realizację zamówienia zgodnie z tą dokumentacją i wypełnionym formularzem oferty.

Uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

W razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w dokumentacji oraz w miejscu i terminie określonym przez zamawiającego.

 

Oferujemy realizację zamówienia zgodnie z poniższymi cenami

 

Opis

Cena netto

Podatek VAT %/

Cena brutto

 

 

 

 

 

Ofertę niniejszą składamy na ........................ kolejno ponumerowanych stronach.

Załącznikami do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

 

 

 

...................................dnia..........................   ...........................................................

   Podpis i pieczątka osoby uprawnionej

do reprezentowania firmy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pieczęć firmowa oferenta   Niniejszy formularz wypełnia oferent

 

 

 

Załącznik  nr  3

 

 

O Ś W I A D C Z E N I E

 

 

 

Przystępując do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne na :.............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

oświadczamy, że:

1.   Jesteśmy uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami ustawowymi,

2.   Posiadamy uprawnienia niezbędne do wykonania określonych w przekazanej przez zamawiającego dokumentacji prac i czynności,

3.   Posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał ekonomiczny i techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia,

4.   Znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

5.   Nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24, ust. 1,ust. 2, który między innymi mówi, iż:

  z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

a)   Dostawców i wykonawców, którzy w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je z nienależytą starannością,

b)   Dostawców i wykonawców, w odniesieniu do których wszczęto postępowania upadłościowe lub których upadłość ogłoszono,

c)   Dostawców i wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków kiedy uzyskali oni przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności,

d) Osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego albo inne przestępstwo w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,

e)   Osoby prawne, których urzędujących członków władz prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

 

 

 

.....................................dnia.......................................   .................................................................

 / podpis upoważnionego przedstawiciela /


  Załącznik nr 4

 

AG.0119/   Turów, dnia r.

 

 

 

UMOWA SPRZEDAŻY

 

 

 

Dnia   r. została zawarta umowa pomiędzy Domem Pomocy Społecznej w Turowie, ul. Joachimowska 85, 42-256 Olsztyn, reprezentowanym przez:

1.   Dyrektor – mgr Marcin Huras

2.    

zwanym w treści umowy „Zamawiającym”,

a

.................................................................................................................., reprezentowanym przez:

1.   ..................................................................

2.   ..................................................................

zwanym w treści umowy „Sprzedającym”.

§ 1

 

Przedmiotem umowy jest zakup artykułów spożywczych i dowóz do Zamawiającego, zgodnie ze specyfikacją z dnia ..............................................

 

§ 2

 

Dopuszcza się możliwość zmiany cen, jednak nie więcej niż o ogłoszony co miesiąc przez GUS wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych. Jeżeli podwyżka cen przekroczy tę granicę wówczas umowa przestaje obowiązywać dwie strony.

 

§ 3

 

1.   Towar będzie dostarczany nie częściej niż 1 raz w tygodniu, po złożeniu zamówienia telefonicznego lub faxem u przedstawiciela Sprzedającego.

2.   Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć zamówioną partię towaru w terminie uzgadnianym każdorazowo z Zamawiającym.

3.   Sprzedający zobowiązuje się do zaopatrywania Zamawiającego w artykuły spożywcze w pierwszym gatunku, z określonym terminem ważności oraz z cechami podanymi w SIWZ (wszystkie zaoferowane artykuły powinny mieć aktualne terminy przydatności do spożycia- artykuły sypkie i mrożonki min. 30 dni).

4.   Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć towar do siedziby Zamawiającego własnym transportem, na własny koszt i własne ryzyko. Dostawa na koszt Sprzedającego musi nastąpić w dni robocze od godz. 7,00 do 14,00 do siedziby Zamawiającego. Transport powinien odpowiadać wymogom HACCP. Sprzedający zobowiązuje się do elastycznego reagowania na zwiększone lub zmniejszone potrzeby Zamawiającego w stosunku do danego asortymentu lub całości dostawy.

5.   W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego wadliwej partii dostarczonego towaru, reklamacja zostanie zgłoszona telefonicznie lub faksem. Sprzedający zobowiązuje się niezwłocznie do jego wymiany na towar wolny od wad, w ilościach zakwestionowanych przez Zamawiającego.

6.   Każda dostarczona zgodnie z zamówieniem partia towaru stanowi podstawę do wystawienia przez Sprzedającego faktury VAT.

7.   Zamawiający zobowiązuje się zapłacić za dostarczony towar przelewem na konto Sprzedającego w terminie 14 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego.

8.   Nie wykonanie pełnego zakresu ilościowego umowy nie rodzi roszczenia o zakup nie zrealizowanej w okresie obowiązywania umowy ilości towaru.

 

§ 4

 

Zakupy dokonywane będą od dnia zawarcia umowy, przez okres 12 miesięcy (pod warunkiem utrzymania cen zgodnie z § 2).

 

§ 5

 

1.   Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2.   W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

3.   Spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy będą rozpatrywane przez właściwy rzeczowo sąd siedziby „Zamawiającego”.

 

§ 6

 

Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Jako przyjęta po przeczytaniu zostaje podpisana.

 

 

ZAMAWIAJĄCY   SPRZEDAJĄCY

 

 

……………………………….. …………………………………