Opis zmian: | SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Wykaz dokumentów
Rozdział 1 : Opis przedmiotu zamówienia
Rozdział 2 : Instrukcja dla oferentów z załącznikami
Rozdział 3 : Postanowienia umowy
Informacje ogólne
1. Oferent winien zapoznać się z całością niniejszej dokumentacji.
2. Wszystkie formularze zawarte w niniejszej dokumentacji ? załączniki do Rozdziału 2 ? winny być wypełnione przez oferenta ściśle według wskazówek. W przypadku, gdy jakakolwiek część dokumentów nie dotyczy oferenta ? wpisuje ? nie dotyczy?.
3. Niniejszą dokumentację można wykorzystać wyłącznie zgodnie z jej przeznaczeniem, nie należy udostępniać jej osobom trzecim.
4. Każdy oferent złoży tylko jedną ofertę zawierającą jedną jednoznacznie opisaną propozycję. Złożenie większej liczby ofert, lub oferty zawierającej alternatywę spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego oferenta.
5. Oferent poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Opis przedmiotu zamówienia z rozdziału I oraz uproszczony schemat instalacji elektrycznej należy traktować pomocniczo. Każdy z oferentów przed złożeniem oferty zobowiązany jest do dokonania wizji w miejscu remontu, co odzwierciedli stosownym oświadczeniem.
7. Realizacja zadania musi nastąpić w ciągu dwóch dni od podpisania umowy.
Postępowanie prowadzone będzie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 60 tys. euro /Dz.U.Nr 19 z 2004 r., poz. 177 /. Dom Pomocy Społecznej w Turowie zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym na dokończenie remontu kuchni, pomieszczeń technicznych, dokończenie wykonania schodów zewnętrznych kuchni i podjazdu do budynku administracyjnego./
Rozdział I - opis przedmiotu zamówienia:
Kod CPV - 45200000-9
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nowej instalacji w pomieszczeniach kuchni i dobudówki w Domu Pomocy Społecznej w Turowie.
Zakres prac ilustruje niżej przedstawiony uproszczony schemat stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji i opis:
1. Wyprowadzenie zasilania do rozdzielnicy dla pomieszczeń nowo wybudowanych oraz kuchni z puszki żeliwnej.
2. Zabudowa rozdzielnicy podtynkowej w korytarzu z wyprowadzeniem następujących obwodów:
? obwód gniazd nr 1 trójfazowych /dwa gniazda w tym jedno nowe/,
? obwód gniazd nr 2 230V gniazda 4 gniazda,
? obwód gniazd nr 3 230V gniazda 5 gniazda,
? obwód oświetleniowy nr 4,
/całość zabezpieczona wyłącznikiem różnicowoprądowym/.
3. Oprawy oświetleniowe:
? kuchnia- hermetyczne oprawy świetlówkowe IP 65 2x36W /szczelne/ - szt. 5
? dobudowana kuchnia- oprawy świetlówkowe IP 65 2x36W /szczelne/ - szt. 2
? dobudowany magazyn ? oprawa świetlówkowa IP 65 2x36W /szczelne/ - szt. 1
? wc- paragon na zwykłą żarówkę
? korytarz- plafon zwykły
? oświetlenie zewnętrzne ? plafon szczelny.
4. W pomieszczeniach kuchni gniazda oraz łączniki oświetleniowe szczelne IP 44 w korytarzu oraz magazynku- zwykłe.
5. W przypadku konieczności połączenia starej instalacji należy zabudować puszki hermetyczne.
Zamawiający udzieli wyjaśnień na piśmie wszystkim oferentom, zgodnie z postanowieniem rozdziału 2 pkt. VIII.
Cena za wykonanie zamówienia musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania.
Wymagany termin realizacji zamówienia ? 31.03.2009 r.
Oferent udzieli gwarancji na wykonane roboty ? min. 3 lata .
Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz warunkami zawartymi w niniejszej dokumentacji .
Rozdział 2 ? Instrukcja dla oferentów.
I. Sposób przygotowania ofert .
1. Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z postanowieniami niniejszej dokumentacji. Oferta winna być sporządzona w języku polskim, winna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem. Oferty nieczytelne nie będą rozpatrywane. Oferta powinna być sporządzona zgodnie ze wzorami formularzy ofertowych /w załączeniu/.
2. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
3. Do oferty oferent dołączy wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami pkt. III niniejszego rozdziału .
4. W przypadku gdyby oferent jako załączniki do oferty dołączył kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ wydający dokument lub oferenta.
5. Oferent złoży tylko jedną ofertę zawierającą jednoznacznie opisaną propozycję.
6. Wszystkie strony oferty ,w tym strony wszystkich załączników oraz miejsca, w których oferent naniósł zmiany, będą podpisane przez oferenta lub upełnomocnionego przedstawiciela oferenta.
7. Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z przepisów lub innych dokumentów załączonych do oferty.
8. Oferent winien umieścić ofertę w kopercie zaadresowanej na adres zamawiającego:
Dom Pomocy Społecznej Turów ul. Joachimowska 85, 42-256 Olsztyn , oraz posiadającej następujące oznaczenia : ?Oferta na wykonanie nowej instalacji elektrycznej w pomieszczeniach kuchni i dobudówki w Domu Pomocy Społecznej w Turowie? oraz ?Nie otwierać przed 20.03.2009 roku , godz. 15,00?.
9. Przed ostatecznym terminem składania ofert, zamawiający może wprowadzić zmiany w specyfikacji. Każda wprowadzona zmiana zostanie przesłana wszystkim oferentom, którzy pobrali specyfikację.
II. Warunki podmiotowe .
Oferent składający ofertę musi spełniać opisane poniżej wymagania :
1. Nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz spełniać wymagania art. 22, ust. 1 w/w ustawy.
2. Wykazać wykonanie w ciągu ostatnich dwóch lat min. jednego zadania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie ? odpowiadającego swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz udokumentować jego staranne wykonanie referencjami inwestorów .
3. Wszystkie materiały wykorzystane przy realizacji zadania muszą spełniać wymagania art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. ? Prawo budowlane ? Dz.. U. Nr 207, poz. 2016 z 2003 r. z późn. zmianami /.
III . Wykaz dokumentów jakie należy dołączyć do oferty.
1. Druk oferty zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 .
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ustęp 1 i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ,ust. 2 ustawy stanowiące załącznik Nr 3 .
3. Oświadczenie o zapoznaniu się z przedmiotem wykonywanych prac na miejscu.
4. Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie.
5. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów pkt. II , ppkt. 2 niniejszego rozdziału / w formie oświadczenia oferenta /.
6. Dokument dopuszczający oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem , aktualny odpis z właściwego rejestru sądowego albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert .
7. Kosztorys robót sporządzony na podstawie opisu przedmiotu zamówienia /Rozdział I/, zawierający cenę netto, brutto oraz wysokość podatku VAT.
IV. Kryteria oceny ofert.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami :
? cena brutto - 100 %
Oferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z dokumentacji przetargowej, jak również nie ujęte, a niezbędne do wykonania zadania. Cena określona przez oferenta zostanie ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianom. Wszystkie złożone i zakwalifikowane oferty będą rozpatrywane zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /Dz. U. Nr 19 z 2004 r.,poz. 177 z późn. zmianami /w zakresie dotyczącym trybu przetargu nieograniczonego oraz zgodnie z wymogami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Sposób oceny oferty :
V. Odrzucenie ofert.
1. Oferta zostanie odrzucona jeżeli :
? będzie sprzeczna z ustawą lub niniejszą dokumentacja,
? będzie zawierała rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
? zostanie złożona przez oferenta wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
? będzie zawierała omyłki rachunkowe w obliczeniu cen , których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub błędy w obliczaniu ceny,
? oferent w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
? jej złożenie będzie stanowiło czyn nieuczciwej konkurencji,
? będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
2. Oferty odrzucone nie będą poddane ocenie.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych .
VI. Miejsce i termin składania ofert oraz termin związania ofertą .
1. Termin składania ofert upływa w dniu 20.03.2009 r. o godz. 15,00 .
2. Oferty mogą być składane osobiście przez oferenta lub upoważnionego przedstawiciela w siedzibie zamawiającego, tj: w Domu Pomocy Społecznej - Turów ,ul. Joachimowska 85, pokój nr 13, lub drogą pocztową z tym, że przyjmuje się zachowanie terminu złożenia oferty, jeżeli doręczono ją do siedziby zamawiającego i zamawiający potwierdzi jej odbiór przed upływem daty i godziny składania ofert.
3. Oferent pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VII. Termin i miejsce otwarcia ofert.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20.03.2009 r. o godzinie 15,10 w siedzibie zamawiającego. /pokój 16/. Otwarcie ofert będzie poprzedzone przeliczeniem otrzymanych ofert, zbadaniem integralności kopert z ofertami i stwierdzeniem dat złożenia ofert. Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi jaką kwotę przeznacza na realizację zadania, ogłosi nazwy i adresy oferentów, ceny ofert oraz określi przypuszczalny termin ogłoszenia wyników.
O wyniku postępowania zamawiający powiadomi przesyłając odpowiednie zawiadomienie wszystkim oferentom.
VIII. Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się po stronie zamawiającego z oferentami:
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Turowie ? p. Marcin Huras / pok. 16 / - tel. 034/3286078
Każdy oferent ma prawo zwrócić się do zamawiającego w celu wyjaśnienia na piśmie wszelkich wątpliwości związanych ze specyfikacją .Zamawiający udzieli niezwłocznie wyjaśnień na piśmie jeżeli prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynie do zamawiającego w terminie nie krótszym niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający prześle treść wyjaśnień specyfikacji wszystkim oferentom, którzy pobrali specyfikację bez ujawnienia źródła zapytania.
IX. Oczywiste pomyłki.
Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny i niezwłocznie zawiadomi o tym wszystkich oferentów.
X. Unieważnienie postępowania.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach, gdy:
1. Nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu.
2. Cena najkorzystniejsza oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia.
3. Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
4. Postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
XI. Udzielenie zamówienia .
Zamawiający udzieli zamówienia oferentowi, którego oferta będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans z punktu widzenia kryteriów określonych w pkt. IV niniejszej specyfikacji.
Oferent, którego oferta zostanie wybrana ma obowiązek zawarcia umowy w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. Jeżeli oferent, którego oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane lub uchylił się od zawarcia umowy, zamawiający wybierze tę z pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, chyba, że upłynął termin związania ofertą określony w pkt VI ppkt 3 niniejszego rozdziału.
XII . Protesty i odwołania .
Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania można wnieść do zamawiającego protest w terminie 7 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Protest wniesiony po terminie nie będzie rozpatrywany.
Rozdział 3 ? Postanowienia umowy .
Umowa z podmiotem, któremu zostanie udzielone zamówienie, będzie sporządzona na podstawie warunków opisanych w niniejszej dokumentacji /Rozdział 1/, zgodnie z załącznikiem Nr 3. |